Jednostki samorządu terytorialnego mają trzy miesiące na dostosowanie bieżących uchwał budżetowych do nowych przepisów. Nowe rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych weszło w życie 24 lipca. Część przepisów obowiązuje z mocą wsteczną od 1 stycznia 2024 r.
Przedmiotowe rozporządzenie zmienia zasady działania już istniejących rozdziałów/paragrafów oraz tworzy nowe rozdziały/paragrafy.
Zapraszam na szkolenie, na którym zaprezentuję zagadnienia związane z najnowszymi zmianami w klasyfikacji budżetowej oraz ich skutkami dla:
- rozliczeń prezentowanych przez pryzmat klasyfikacji budżetowej;
- ewidencji księgowej;
- polityki rachunkowości.
- Zmiany do rozdziału „75867 Krajowy Plan Odbudowy”;
- Zmiany w zakresie zastosowania czwartej cyfry „7” w odniesieniu do środków z PFR S. A. w jednostkach samorządu terytorialnego – zarówno po stronie dochodowej, jak i wydatkowej;
- Utworzenie nowych rozdziałów dla zadań oświatowych związanych w szczególności z ustawą Prawo oświatowe;
- Zmiana dotycząca rozdziału 85205 Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- Dodanie nowych rozdziałów w dziale 855 – Rodzina;
- Zmiany dotyczące wydatków inwestycyjnych w zakresie paragrafów wydatkowych związanych z:
a) Rządowym Funduszem Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych,
b) Rządowym Funduszem Inwestycji Lokalnych,
c) Rządowym Funduszem Odbudowy Zabytków !? – pułapka w związku z paragrafem inwestycyjnym oraz bieżącym ( paragrafy wydatków); - Zmiany związane z paragrafami dochodowymi – opłaty za zajęcie pasa drogowego na przykład;
- Zmiany w zakresie ujmowania darowizn pieniężnych przekazywanych na realizację zadań bieżących oraz inwestycyjnych;
- Zmiana paragrafu 285 – pułapka;
- Pozostałe zmiany w klasyfikacji budżetowej;
- Skutki zmian dla dotychczas stosowanych paragrafów/rozdziałów oraz kont kosztowych/rozrachunkowych;
- Aktualizacja polityki rachunkowości – przykłady jak i gdzie;
- Zmiany z mocą od 1 stycznia 2024 roku oraz zmiany, które wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia z zastosowaniem do planowania budżetowego na 2025 rok;
- Pytania i dyskusja.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego.
Możesz to zrobić bezpośrednio z naszej strony.
Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść po otrzymaniu faktury lub faktury pro-forma, na konto wskazane na fakturze.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.
Warunki i zasady rezygnacji określone są w Regulaminie Szkoleń.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w terminie późniejszym niż zawartym w Regulaminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty
Informacje dotyczące przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności
20.08.2024 r. 09:00-13:00 400,00 zł/os* ONLINE
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Jeśli chcesz przesłać formularz zgłoszenia kliknij tutaj
Jeśli wolisz przesłać zgłoszenie mailowo formularz możesz pobrać tutaj