Podczas szkolenia omówię kluczowe zasady i procedury związane z przeprowadzaniem oraz rozliczaniem spisu z natury, zgodnie z aktualnymi przepisami. Przedstawię wiele praktycznych aspektów, dotyczących procesu inwentaryzacji pod kątem najczęściej występujących nieprawidłowości.
To doskonała okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę i zyskać pewność w realizacji obowiązków związanych ze spisem
1.Podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze spisu z natury:
- Ustawa o Rachunkowości
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
- Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów
2.Organizacja inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:
- terminy rozpoczęcia inwentaryzacji
- osoby odpowiedzialne za prawidłowy przebieg inwentaryzacji
- dokumentacja związana z przebiegiem inwentaryzacji
- zadania komórek inwentaryzacyjnych
- odstąpienie od inwentaryzacji – czy jest taka możliwość
- błędy i nieprawidłowości popełniane w toku prac inwentaryzacyjnych
3.Prowadzenie inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:
- zasady przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych
- inwentaryzacja środków trwałych w budowie
- inwentaryzacja zapasów
- spis zapasów znajdujących się poza jednostką i zapasów obcych
- spis z natury materiałów odpisanych w koszty na dzień ich zakupu
- spis z natury środków pieniężnych znajdujących się w kasie jednostki
4.Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych, w tym:
- ustalenie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
- nadwyżki materiałów ujawnione w toku spisu z natury
- nadwyżki i niedobory środków trwałych ujawnione w wyniku inwentaryzacji
- niedobór gotówki w kasie
- niedobór zawiniony towarów
- rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych
5.Dokumentacja inwentaryzacyjna, w tym:
- arkusz spisu z natury
- spis inwentarza
- ewidencja arkuszy spisów z natury
- protokół kontroli rzetelności spisu z natury
- wykaz różnic inwentaryzacyjnych
- zarządzenie wewnętrzne kierownika jednostki w sprawie inwentaryzacji
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego.
Możesz to zrobić bezpośrednio z naszej strony.
Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść po otrzymaniu faktury lub faktury pro-forma, na konto wskazane na fakturze.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.
Warunki i zasady rezygnacji określone są w Regulaminie Szkoleń.
Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w terminie późniejszym niż zawartym w Regulaminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty
Informacje dotyczące przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności
20.11. 2024 r. 09:00-13:00 400,00 zł/os* ONLINE
*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Jeśli chcesz przesłać formularz zgłoszenia kliknij tutaj
Jeśli wolisz przesłać zgłoszenie mailowo formularz możesz pobrać tutaj