Podczas szkolenia omówię kluczowe zasady i procedury związane z przeprowadzaniem oraz rozliczaniem spisu z natury, zgodnie z aktualnymi przepisami. Przedstawię wiele praktycznych aspektów, dotyczących procesu inwentaryzacji pod kątem najczęściej występujących nieprawidłowości.

To doskonała okazja, aby zdobyć praktyczną wiedzę i zyskać pewność w realizacji obowiązków związanych ze spisem

1.Podstawy prawne przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze spisu z natury:

  • Ustawa o Rachunkowości
  • Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”
  • Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów 

2.Organizacja inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:

  • terminy rozpoczęcia inwentaryzacji
  • osoby odpowiedzialne za prawidłowy przebieg inwentaryzacji
  • dokumentacja związana z przebiegiem inwentaryzacji
  • zadania komórek inwentaryzacyjnych
  • odstąpienie od inwentaryzacji – czy jest taka możliwość
  • błędy i nieprawidłowości popełniane w toku prac inwentaryzacyjnych

3.Prowadzenie inwentaryzacji w drodze spisu z natury, w tym:

  • zasady przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych
  • inwentaryzacja środków trwałych w budowie
  • inwentaryzacja zapasów
  • spis zapasów znajdujących się poza jednostką i zapasów obcych
  • spis z natury materiałów odpisanych w koszty na dzień ich zakupu
  • spis z natury środków pieniężnych znajdujących się w kasie jednostki

4.Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych, w tym:

  • ustalenie i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
  • nadwyżki materiałów ujawnione w toku spisu z natury
  • nadwyżki i niedobory środków trwałych ujawnione w wyniku inwentaryzacji
  • niedobór gotówki w kasie
  • niedobór zawiniony towarów
  • rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych

5.Dokumentacja inwentaryzacyjna, w tym:

  • arkusz spisu z natury
  • spis inwentarza
  • ewidencja arkuszy spisów z natury
  • protokół kontroli rzetelności spisu z natury
  • wykaz różnic inwentaryzacyjnych
  • zarządzenie wewnętrzne kierownika jednostki w sprawie inwentaryzacji

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego.

Możesz to zrobić bezpośrednio z naszej strony. 

Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść po otrzymaniu faktury lub faktury pro-forma, na konto wskazane na fakturze.

Zastrzegamy sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych.

Warunki i zasady rezygnacji określone są w Regulaminie Szkoleń.

Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w terminie późniejszym niż zawartym w Regulaminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty

Informacje dotyczące przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności

20.11. 2024 r.                    09:00-13:00                      400,00 zł/os*              ONLINE

*Cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych

Jeśli chcesz przesłać formularz zgłoszenia  kliknij tutaj 
Jeśli wolisz przesłać zgłoszenie mailowo formularz możesz pobrać tutaj